• különösen alkalmas kistestű kutyák számára
• társasjáték 2 kúppal és bemélyedésekkel, csuklós fedővel és csúszkákkal
• csúszásmentes a gumigyűrű miatt
• műanyag
• megfelel a 18. szakasz szerinti állatjóléti előírásoknak (AT)
1. Ez a játék egy közös tevékenység kutya és gazdája számára. Ne hagyja kedvencét felügyelet nélkül a játékkal!
2. Helyezze el a játékot úgy, hogy a kutya szabadon körbe tudjon futni körülötte és megtalálja az optimális pozícióját a játékban.
3. Válasszon nyugodt légkört az edzéshez. Egyszerre egy időben csak egy kutyával eddzen.
4. Válassza ki a játék megkezdésének optimális időpontját. Ne indítsa el a játékot közvetlenül a kutya etetése után. Ajánljuk, hogy várjon legalább 1,5 órát az étkezés után.
5. A kutyája túlterhelésének elkerülése érdekében csak rövid (max. 10 perces) egységben eddzen, azonban naponta többször is edzhet.
6. Mindig tűzzön ki apró célokat és ne várjon túl sokat a kutyájától. Ez mindkettőjüknek sok szórakozást fog nyújtani az edzés során.
7. Az elején segítse a kutyát a feladatban, hogy motivált maradjon. Fontos, hogy kutyája tisztességesen sikeres legyen, gyorsan, hogy valami pozitívhoz kapcsolja a játékot.
A kezdeti szakaszban kutyájának is adhat egy csemegét - már a próbálkozásért is. Miután a kutyája megértette, hogy ez egy "etetős játék", gyorsan élvezni fogja a használatát.
8. Ha a kutyája nem old meg egy feladatot, segítsen neki, vagy tegyen egy lépés visszafelé a képzésben. A kutyát soha nem szabad szidni illetve megbüntetni.
9. Hogy felkeltse kutyája érdeklődését, töltse ki a játékot finomságokkal, az elején az ő jelenlétében. A nehézségi szint növelése érdekében ezt később megteheti akkor, amikor a kutyája nincs jelen.
10. Mindig kezdje a játékot egy kezdőjellel (pl. "játssz"), és fejezze be egy végző parancsszóval (pl. "vége"), ha a kutyának sikerült kivenni az összes finomságot. Amikor a kutyája engedelmeskedett a jelnek, a játék leállításához jutalmazza meg egy utolsó csemegével.
11. A képzésnek mindig sikerrel kell végződnie.
Fontos: Ebben a játékban valójában nincs "rossz", vagy "helyes".
Minden kutya egyéniség – akárcsak mi, emberek – és megtalálja a saját maga megközelítését. Hagyja, hogy kutyája döntse el, hogy a feladatot a pofájával vagy a mancsaival akarja-e megoldani. Ez azt jelentheti, hogy eltérhet a következő utasításoktól. Az utasítások csupán javaslatok, hogyan találjon együtt egy egyszerű és megvalósítható megközelítést a kutyájával.
Fontos megjegyezni: Ne engedje meg kutyájának elvinni, vagy elpusztítani a játékot (mivel ez gyakran a frusztráció és/vagy túl sok megerőltetés jele).
Jó szórakozást és sikereket kíván Önnek és kutyájának.
Kérjük, az összes lépést egymás után hajtsa végre. Csak akkor emelje meg a nehézségi szintet, amikor a kutyája képes problémamentesen végrehajtani az előző edzési szakaszt. Mindegyik sikeres akció után dicsérje meg a kutyáját.
Kezdődhet a képzés
Egyenként szoktassa hozzá a kutyáját a játék különböző elemeihez. A hozzászoktatást több nap alatt végezze el és csak egy edzés lefutása után adjunk hozzá új elemeket.
1. A csúszkák:
a. A bemélyedéseket kutyája jelenlétében töltse fel finomságokkal és csak félig csukja be őket. Így a kutyája könnyebben megtalálhatja és gyorsan sikereket érhet el.
b. Adjon egy start jelet, pl. „keresd”, majd a kutyája megpróbálja megszerezni a csemegét. Nehézségek esetén az elején segíthet. Mutassa meg kutyájának, hogyan mozgassa a csúszkákat.
c. Addig ismételje ezt a gyakorlatot, amíg a kutyája probléma nélkül meg tudja szerezni a csúszkák alól a csemegét.
d. A kitöltött mélyedéseket egyre jobban fedje le a csúszkákkal.
Addig ismételje ezt a gyakorlatot, amíg a kutyája teljesen el tudja mozgatni a zárt fedelet.
2. A csuklós fedelek:
a. Kezdésként járjon el ugyanúgy, mint a csúszkákkal.
Helyezzen egy finomságot az egyik mélyedésbe, a másikat pedig hagyja nyitva. Most ösztönözze kutyáját, hogy érintse meg a csont alakú kart. Először segítsen a kar mozgatásával, amikor a kutyája megérintette, hogy megszerezze a jutalmat.
b. Ha a kutyája egyedül ki tudja nyitni a csuklópántos fedelet, akkor belefoglalhatja a második csuklós fedelet a játékba.
3. A kúpok:
a. Kezdetben csak egy kúppal eddzen. Helyezzen a bemélyedésbe egy finomságot és tegyen rá egy kúpot. Emelje fel a kúpot és mutassa meg a kutyájának, hogy mi van alatta. Adjon Start jelet pl. „keresd”. Most a kutyájának fel kell emelnie a kúpot, hogy elérje a jutalmat.
b. Addig ismételje ezt a gyakorlatot, amíg a kutyája probléma nélkül fel tudja emelni a kúpot és megszerzi a csemegét. Most hívja ki kedvencét két kúppal.
4. A gyakorlatok kombinálása:
Miután a kutyája megtanulta, hogy a kúpokat belefoglalja a játékba, növelheti a nehézségi szinte úgy, hogy kombinálja az elemeket.