1. Ez a játék egy közös tevékenység kutya és gazdája számára. Ne hagyja kedvencét felügyelet nélkül a játékkal!
2. Helyezze el a játékot úgy, hogy a kutya szabadon körbe tudjon futni körülötte és megtalálja az optimális pozícióját a játékban.
3. Válasszon nyugodt légkört az edzéshez. Egyszerre egy időben csak egy kutyával eddzen.
4. Válassza ki a játék megkezdésének optimális időpontját. Ne indítsa el a játékot közvetlenül a kutya etetése után. Ajánljuk, hogy várjon legalább 1,5 órát az étkezés után.
5. A kutyája túlterhelésének elkerülése érdekében csak rövid (max. 10 perces) egységben eddzen, azonban naponta többször is edzhet.
6. Mindig tűzzön ki apró célokat és ne várjon túl sokat a kutyájától. Ez mindkettőjüknek sok szórakozást fog nyújtani az edzés során.
7. Az elején segítse a kutyát a feladatban, hogy motivált maradjon. Fontos, hogy kutyája tisztességesen sikeres legyen, gyorsan, hogy valami pozitívhoz kapcsolja a játékot.
A kezdeti szakaszban kutyájának is adhat egy csemegét - már a próbálkozásért is. Miután a kutyája megértette, hogy ez egy "etetős játék", gyorsan élvezni fogja a használatát.
8. Ha a kutyája nem old meg egy feladatot, segítsen neki, vagy tegyen egy lépés visszafelé a képzésben. A kutyát soha nem szabad szidni illetve megbüntetni.
9. Hogy felkeltse kutyája érdeklődését, töltse ki a játékot finomságokkal, az elején az ő jelenlétében. A nehézségi szint növelése érdekében ezt később megteheti akkor, amikor a kutyája nincs jelen.
10. Mindig kezdje a játékot egy kezdőjellel (pl. "játssz"), és fejezze be egy végző parancsszóval (pl. "vége"), ha a kutyának sikerült kivenni az összes finomságot. Amikor a kutyája engedelmeskedett a jelnek, a játék leállításához jutalmazza meg egy utolsó csemegével.
11. A képzésnek mindig sikerrel kell végződnie.
Fontos: Ebben a játékban valójában nincs "rossz", vagy "helyes".
Minden kutya egyéniség – akárcsak mi, emberek – és megtalálja a saját maga megközelítését. Hagyja, hogy kutyája döntse el, hogy a feladatot a pofájával vagy a mancsaival akarja-e megoldani. Ez azt jelentheti, hogy eltérhet a következő utasításoktól. Az utasítások csupán javaslatok, hogyan találjon együtt egy egyszerű és megvalósítható megközelítést a kutyájával.
Fontos megjegyezni: Ne engedje meg kutyájának elvinni, vagy elpusztítani a játékot (mivel ez gyakran a frusztráció és/vagy túl sok megerőltetés jele).
Jó szórakozást és sikereket kíván Önnek és kutyájának.
Kérjük, az összes lépést egymás után hajtsa végre. Csak akkor emelje meg a nehézségi szintet, amikor a kutyája képes problémamentesen végrehajtani az előző edzési szakaszt. Mindegyik sikeres akció után dicsérje meg a kutyáját.
Kezdődhet a képzés
Egyenként szoktassa hozzá a kutyáját a játék különböző elemeihez. A hozzászoktatást több nap alatt végezze el és csak egy edzés lefutása után adjunk hozzá új elemeket.
1. A kúp:
a. Fordítsa kifelé a szárny alakú burkolatokat, hogy minden bemélyedés fedetlen legyen.
b. Kezdetben csak egy kúppal eddzen. Helyezzen csemegét egy bemélyedésbe és tegyen rá egy kúpot. Emelje fel a kúpot és mutassa meg a kutyájának, mi van alatta elrejtve. Adjon indítási jelet (pl. 'Keresd'). Most a kutyának fel kell emelnie a kúpot, hogy megkapja a jutalmat. Addig ismételje ezt a gyakorlatot, amíg kutyája probléma nélkül fel tudja emelni a kúpot és megszerzi a jutalmat. Majd hívja ki a kutyáját két kúppal.
d. Ha kutyája ezt megértette, bevezetheti a játék második elemét.
2. A szárny alakú burkolatok:
a. Tegye félre a kúpokat és helyezzen egy szárny alakú fedelet a táblára. Töltse ki a mélyedéseket finomságokkal, és csak félig fedje le őket, így kutyája gyorsabban megtalálja őket, és gyorsan sikert ér el.
c. Adjon kutyájának jelet a starthoz. A kutya most megpróbálja megszerezni a csemegét. Mutassa meg kutyájának, hogyan kell mozgatni a szárny alakú elemeket.
d. A nehézségi szint további emeléséhez fedjen le egyre több töltött bemélyedést a szárny alakú elemmel.
Gyakoroljon addig, amíg a kutyája teljesen el tudja mozdítani a fedelet és megszerzi az elrejtett csemegét.
Amikor a kutyája ki tud nyitni egy szárny alakú elemet, bemutathatja neki a másodikat is.
3. Kombináció:
Miután a kutyája megtanulta mozgatni az egyes elemeket, azok kombinálásával ismét növelheti a nehézséget a különböző elemekkel:
a. Használja a kúpokat dugóként. Helyezze el a szárny alakú elemeket belülre úgy, hogy azok fedjék a belső bemélyedéseket és helyezze a kúpokat kívülre.
b. Ebben a helyzetben a kutyának először el kell távolítania a kúpokat, hogy el tudja forgatni a szárny alakú burkolatokat. Csak akkor kapja meg a jutalmat.
c. Amikor a kutyája tud játszani ezzel a kombinációval, akkor emelheti a nehézségi szint ismét. Rendezze az elemeket különböző pozíciókba és különböző irányokba nézzenek.